رفع پنالتی الگوریتم پاندا

روش رفع پنالتی الگوریتم پاندا

روش رفع پنالتی الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا، یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۱ متولد شد و با آمدنش بسیاری از وب مستر ها را با مشکل روبرو کرد.

امروزه پاندا از اصلی ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود که هدفش شناسایی محتوای ضعیف و تکراری وب سایت ها و سایت های زرد و حذف آنها از جستجوی گوگل می باشد تا هنگام جستجو کاربران را راضی نگه دارد.

پنالتی شدن توسط الگوریتم پاندا چیست؟

هنگامی که وب سایت، قوانین گوگل را نقص کند و شروع به تولید محتوای تکراری، بی کیفیت و کم ارزش کند از طرف گوگل جریمه و به اصطلاح پنالتی می شود

حال به این موضوع وارد می شویم که چگونه از پنالتی الگوریتم پاندا خارج شویم؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که پنالتی شدن توسط الگوریتم پاندا در سطح دامنه تاثیر گذار است، بدین معنی که چند محتوای ضعیف بر روی کل دامنه سایت اثر گذاشته و سایت مورد نظر را پنالتی می کند. پس قبل از هر چیزی بررسی کنید، آیا صفحاتی در سایتتان وجود دارد که محتوای کم ارزشی داشته باشد یا خیر؟

اگر چنین صفحاتی را در سایت خود پیدا کردید، ۲ راه پیش رو دارید.

  • آنها را noindex کنید
  • با محتوای خوب آنها را بروزرسانی کنید

در مرحله ی اول، باید با استفاده از بررسی آمار ورود بازدید کنندگان سایت از طریق گوگل، آن را بررسی نمود و با زمان انتشار آپدیت الگوریتم پاندا تطبیق داد.

فاکتور هایی که پاندا به آن ها توجه می کند

  • محتوای بی کیفیت
  • محتوای تکراری و کپی شده
  • افزایش تبلیغات به نسبت محتوا
  • تعداد بالای لینک های ۴۰۴ و غیره

 

مسیر بازگشت از جریمه شدن توسط پاندا

۱- تولید محتوای با کیفیت

قبل از هر اقدامی، ابتدا به سراغ محتوای صفحات سایت رفته و در اولین اقدام محتوای خود را ویرایش کنید. به یاد داشته باشید، محتوایی که در حال تولید و یا ویرایش آن هستید حتماً می بایست برای کاربران نوشته شده باشد نه گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر. در وهله ی اول، نگاه مثبت کاربران است که باید به سوی شما پدید آید. همچنین از کلمات کلیدی مرتبط در متن محتوا استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که یکی از فاکتورهای بررسی کیفیت نوشته ها و در نگاه کلی، یک سایت، کلمات کلیدی موجود در هر صفحه می باشد.

۲- حذف محتوای بی ارزش

هنگام تولید محتوای با کیفیت، نگاهتان به محتوای کپی، کم ارزش و به اصطلاح زرد باشد و سعی کنید آن ها را حذف کنید.
برای تشخیص آنکه یک صفحه، زرد است یا خیر می توانید از خود در مورد محتوای آن سوال کنید:
– آیا محتوای موجود در این صفحه برای کاربران مفید است؟
– آیا مطالب موجود صحت دارد؟
– آیا کاربران بابت مطالب و مقالات، به شما پولی پرداخت خواهند کرد یا خیر؟

تا می توانید هر چند وقت یکبار صفحات سایت خود را بررسی نمایید چون با این کار می توانید صفحات بی کیفیت خود را شناسایی کنید. سعی کنید به عنوان یک کاربر عام به مطالب نگاه کنید و بعد از مشخص شدن صفحات کم ارزش می توانید آن ها را حذف کنید و یا با ویرایش محتوا و تبدیل آن به یک محتوای ارزشمند آن صفحه را بروزرسانی نمایید و یا آن صفحه را Noindex (دنبال نکن) کنید تا روبات های موتورهای جستجوگر آن صفحه را نادیده بگیرند.

پیشنهاد می کنیم صفحاتی با عنوان درباره ما، پشتیبانی، صفحه تماس و غیره که نیازی به حضور در صفحه اول نتایج جستجو ندارند را بصورت Noindex کنید.

۳- استفاده از محتوا و عنوان تکراری ممنوع

شاید همه جا این به این نکته اشاره شده باشد که محتوای تکراری باعث افت کیفیت سایت شما می شوند. اگر در حال حاضر محتوای کپی شده ای در سایت شما وجود دارد، بی درنگ آن را حذف نمایید. به این نکته توجه داشته باشید، بازدید کنندگان تمایل به خواندن محتوای تکراری را ندارند.

همچنین توجه ویژه ای به عنوان صفحات و متا تگ توضیحات داشته باشید و از درج عنوان و توضیحات تکراری در صفحات جدید بر حزر باشید چون با اینکار شانس خود را برای پنالتی شدن امتحان کرده اید.

۴- سئو را جدی بگیرید

اگر از ابتدا خیلی از نکات ریز و ساده را در نظر می گرفتید به مشکل امروز دچار نمی شدید اما از قدیم گفتن” ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است”.

بدون شک اولین کاری کار باید توسط شما صورت گیرد سئوی صفحات و سایت می باشد. همانطور که می دانید، بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان و مشتری، حضور در صفحه اول گوگل هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر می باشد و حضور در این جایگاه مستلزم رعایت استانداردهای سئو در سایت می باشد.

۵- قالب و کدهای سایت را بهینه کنید

بهینه سازی قالب و پوسته سایت را فراموش نکنید و هرچند وقت یکبار کدها را بررسی نمایید. به یاد داشته باشید وجود کدهای اشتباه و نامفهوم سایت شما را به دردسر بزرگی خواهد انداخت.

به بنرهای تبلیغاتی در سایتتان توجه کنید و از وجود تبلیغات بنری بی جا خودداری کنید. بنرهایی که بالای محتوای سایت شما قرار می گیرند می توانند سایت شما را پنالتی کنند. اجازه دهید کاربران بیش از حد متوسط از اسکرول استفاده نکند و راحت به اطلاعاتی که مد نظرش می باشد دسترسی پیدا نماید.

۶- لینک های خارجی را زیر نظر داشته باشید

به هر سایتی لینک ندهید. لینک دادن به سایت های ضعیف به تنهایی می تواند باعث افت رنک سایت و در نهایت افت بازدید از سایت شما شود. در صورتی که می خواهید به سایتی به عنوان مرجع و یا هر عنوان دیگری لینک دهید از خصوصیت Nofollow استفاده نمایید.

۷- لینک داخلی

یکی از قسمت هایی که ادمین ها کمتر به آن توجه می کنند، لینک های داخلی است. سعی کنید لینک های داخلی سایت را به روشی مشخص کنید که هر کاربر با ۳ کلیک به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

۸- آخرین مرحله
صبر، صبر، صبر. بعد از انجام تمام کارهای فوق حال نوبت آن رسیده که صبر کنید تا نتیجه زحمات خود را با گذشت زمان مشاهده کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان