الگوریتم کبوتر گوگل pigeon algorithm

آشنایی با الگوریتم کبوتر گوگل

آشنایی با الگوریتم کبوتر گوگل

سئوی محلی یا Local Seo، از جمله موضوعاتی است که امروزه بر سر زبان ها افتاده و مدت هاست که مورد توجه موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل قرار گرفته است.

در این روش جستجوها بر اساس مختصات جغرافیایی کاربران تعیین می شود و در نتایج جستجو به کاربران ارائه می گردد.

به عنوان مثال، شما در یکی از شهرهای اطراف تهران حضور دارید و به دنبال نزدیک ترین باشگاه ورزشی به محل زندگی خود هستید. در این لحظه شروع به جستجو در گوگل می کنید و لیستی از باشگاه های نزدیک به محل خود را در صدر نتایج جستجو مشاهده می کنید.

گوگل نتایج موجود را بر اساس آیتم های مختلفی همچون google maps، google business و غیره برای مشخص نمودن محل شرکت و کسب و کارهای گوناگون مرتب و در نتایج به کاربران ارائه می دهد.

در این قسمت به الگوریتمی اشاره خواهیم نمود که به مرتب سازی نتایج جستجوی محلی، کمک شایانی خواهد نمود.

آشنایی با الگوریتم کبوتر

کبوتر یا Pigeon، الگوریتم جدیدی است که از طرف گوگل ارائه شده است و از آنجایی که بر روی جستجوی محلی متمرکز می شود، هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و تجارت او می باشد.

تغییراتی که بر اساس الگوریتم کبوتر ارائه می گردد، هم در نتایج جستجوی صفحات وب و هم بر روی جستجو بر اساس نقشه گوگل تاثیرگذار خواهد بود و بزودی شاهد جابجایی های بسیاری در رتبه بندی صفحات خواهیم بود.

البته باید به این نکته اشاره نمود که در حال حاضر نام مشخص و رسمی از طرف گوگل برای این الگوریتم ارائه نشده است و از آنجایی که در گذشته برای ارتباطات محلی و نزدیک از کبوتران استفاده می کردند، وب مستران نام کبوتر را برای این الگوریتم انتخاب نمودند.

الگوریتم کبوتر گوگل
algorithm pigeon

در حال حاضر گوگل این الگوریتم را تنها برای جستجوی صفحات انگلیسی زبان در نظر گرفته و هنوز اطلاعاتی در مورد زمان راه اندازی بر روی تمامی زبان های دیگر ارائه نکرده است.

اگر صاحب کسب و کاری با مکان مشخص هستید همچون رستوران، مطب، باشگاه ورزشی وغیره، رعایت کردن اصول الگوریتم کبوتر می تواند شانس جذب مشتری از طرف گوگل را برای شما افزایش داده و این اتفاق باعث می شود تا از رقبای خود پیشی گرفته و فروش فوق العاده زیادی را در کسب و کار خود تجربه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان