برندسازی یا برندینگ چیست

برندسازی یا برندینگ (Branding) چیست؟

ابتدا به تعریف واژه ی برند می پردازیم.

برند چیست

برای آنکه بتوانید شرکت، فروشگاه، خدمات و یا محصول خود را به دیگران معرفی کنید به یک نام تجاری (برندBrand) نیاز دارید تا علاوه بر اینکه معرف شما باشد، باید بتواند شما را از دیگر رقبا متمایز نماید.

برند یا نام تجاری واژه ای است که می تواند از یک اسم، یک اصطلاح، یک علامت و یا ترکیبی از تمامی این موارد باشد. امروزه بسیاری از شرکت هایی که آینده نگر بوده و به فکر تعاملات جهانی می باشند، تمام تلاش خود را در جهت انتخاب نام تجاری برای خود می کنند تا بتوانند برند خود را در سراسر جهان بر سر زبان ها بیندازند.

قسمتی از تعریف برند در ویکی پدیا

برند، (به انگلیسی: Brand) همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند.

برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.

در فارسی واژهٔ برند معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این مارک، اسم مارک دلخواه من است».برند های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکت‌ها می‌باشد و شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهمترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.

—————————————————————————————–

برندسازی چیست

حال که با واژه ی برند و نام تجاری آشنا شدید به سراغ برند سازی (Branding) می رویم و با این اصلاح بیشتر آشنا می شویم.

برند سازی یا برندینگ (Branding)، اصطلاحا به دانشی گفته می شود که از طریق آن و با برتری دادن به یک برند (Brand) می توان باعث افزایش اعتبار و شهرت آن نام تجاری در بازار رقابتی شد. نکته حائز اهمیتی که در این مورد وجود دارد آن است که افزایش فروش و افزایش قیمت محصولات و خدمات یک شرکت، ارتباط مستقیمی با افزایش شهرت و اعتبار برند آن شرکت دارد پس می توان از برندینگ یا برند سازی (Branding) به عنوان روشی هوشمندانه در جهت کسب درآمد و تولید ثروت نام برد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان