جریمه های سایت توسط گوگل

انواع جریمه های سایت توسط گوگل

انواع جریمه های سایت توسط گوگل

چرا گوگل جریمه می کند

برای آنکه بتوانید مشخص کنید آیا سایت شما از طرف گوگل جریمه شده و یا کاهش آمار بازدید از سایت شما ناشی از عواملی غیر از آن است ابتدا می بایست با انواع روش هایی که گوگل از طریق آن سایت ها را جریمه می کند آشنا شوید و سپس در ادامه، سیاست مدیریت سایت و تولید محتوا را به جهت عدم جریمه شدن بر اساس آن تعیین کنید.

لینک سازی غیرطبیعی – جریمه دستی

از بدترین جریمه های صورت گرفته برای یک سایت توسط گوگل، می توان به جریمه دستی و مستقیمی که توسط یکی از کارکنان گوگل برای سایت شما اعمال می شود نام برد. در روش های دیگر، جریمه ها از طریق الگوریتم های پاندا و پنگوئن صورت می پذیرد اما در این روش سایت توسط یک شخص متخصص بررسی شده و در صورت استفاده از لینک های غیر طبیعی و خریداری شده، سایت مورد نظر را جریمه خواهد کرد.

هنگامی که مدیریت سایت خود را به متخصص سئو سپرده و با این مشکل روبرو می شوید، مطمئناً فعالیت های شخص متخصص از طریق روش های سئو کلاه سیاه بوده و یا به گونه ای بوده است که از نظر گوگل سایت شما به عنوان اسپم شناخته می شود و در نتیجه تمام صفحات ایندکس شده سایت از نتایج گوگل حذف می گردد و حتی مطالب جدید هم در گوگل ایندکس نمی شود.

 

جریمه دستی سایت توسط گوگل
جریمه دستی سایت توسط گوگل Manual Action

در این حالت، از آنجاییکه جریمه شدن سایت توسط گوگل به دست شخص صورت گرفته برای رهایی از بحران می بایست کارشناس گوگل را متقاعد کنید که دیگر به دنبال روش های غیر معقول و اسپم نخواهید رفت که این مسئله کار شما را کمی پیچیده و دشوار می کند. یکی از روش هایی که باعث می شود نظر گوگل روی سایت شما جلب شده و سایت را بررسی و در نهایت جریمه کند، گزارش هایی است که از طرف سایت های رقیب برای گوگل ارسال می گردد. همچنین در صورتی که در مدت زمان کوتاهی شروع به کسب و جمع آوری بک لینک های زیاد داشته باشید (حتی از سایت های رنک بالا ) ممکن است که از طرف گوگل در لیست سیاه به جهت بررسی یکی از کارشناسان  قرار گیرید

جریمه سایت توسط الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن همچون جریمه دستی گوگل عمل کرده و بیشتر بر روی لینک های سایت تمرکز می کند. هنگامی که از سایت ها و وبلاگ های کم ارزش یا غیر مرتبط بک لینک های زیاد دریافت کنید، یا انکرتکست های بیش از حد سئو شده را در سایت خود قرار دهید و یا حتی از کلمه یا عبارت یکسان برای تمامی بک لینک ها استفاده کنید در این لحظه سایت شما از طرف گوگل و الگوریتم پنگوئن مورد جریمه قرار می گیرد. نکته مثبتی که در این جریمه وجود دارد آن است که هنگامی مشکلات و اشباهات گذشته را رفع کنید می توانید به سرعت به شرایط گذشته برگردید و دیگر نیازی به مکاتبه با متخصصین سرسخت گوگل و متقاعد سازی آن ها نخواهید داشت.

ناریخچه لینک سازی

در گذشته برای کسب رنک مناسب برای کلمه خاص (بطور مثال بازاریابی اینترنتی) در نتایج گوگل، می بایست تعداد مناسبی لینک ورودی (بک لینک) با  عنوان “بازاریابی اینترنتی” به سایت خود ایجاد می کردید. در حالیکه با استفاده از عبارت های مختلف همچون “آموزش بازاریابی اینترنتی ” یا “بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد” می توانید یک مجموعه و شبکه طبیعی و مناسب برای بک لینک های خود ایجاد کنید.

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل penguin
جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

گوگل، الگوریتم پنگوئن را برای تغییر این روند ایجاد و به دنیای اینترنت معرفی نمود که هدف اصلی آن کم کردن تاثیر لینک ها با انکرتکست خاص و کوتاه همچون “بازاریابی” یا “سئو” و غیره به ۱۰ الی ۱۵ می باشد. البته شایان ذکر است که در حال حاضر این روند در ۹۰% سایت ها صورت می پذیرد. تکراری بودن کلمات کلیدی بک لینک ها تنها یکی از دلایل جریمه سایت توسط پنگوئن می باشد.

نکته ای که می بایست به آن توجه ویژه ای داشت آن است که هنگامیکه از بک لینک های زیاد از سایت های کم ارزش و همچنین بک لینک از سایت های با رنک بالا در بازه ی زمانی کوتاه استفاده نمائید از طرف گوگل و الگوریتم پنگوئن جریمه خواهید شد.

جریمه سایت توسط الگوریتم پاندا

همانطور که در مقالات گذشته در قسمت آشنایی با الگوریتم پاندا به آن اشاره شد، جریمه ی این الگوریتم، متوجه تمام صفحات سایت شما می شود و هدف اصلی آن مبارزه با سایت هایی است که به تولید و انتشار محتوا و مطالب تکراری و کپی می پردازند. برای جلوگیری از جریمه شدن توسط پاندا کافی است با کمی تغییر در متون سایت و حذف مطالب و محتوای کم ارزش (کمتر از ۲۰۰ کلمه)، سایت خود را در برابر جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا ایمن سازید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان