افزایش فروش سایت با استفاده از ویدیو video marketing

افزایش فروش سایت با استفاده از ویدیو

افزایش فروش سایت با استفاده از ویدیو

یکی از موثرترین روش های بازاریابی استفاده از تصاویر، مخصوصا تصاویر ویدئویی می باشد. امروزه صاحبان وب سایت ها تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند پیام خود را به مخاطبان برسانند اما بزرگترین مشکل مدیران وب سایت ها همین نکته است. انتقال پیام اصلی.

طی بررسی های به عمل آمده، استفاده از ویدئو یکی از بهترین روش های تبلیغات، مخصوصا تبلیغات اینترنتی می باشد. با استفاده از ویدئو می توانید به راحتی پیام خود را انتقال دهید و شاهد تاثیرات مثبت آن باشید. به عنوان مثال می توانید تمامی نکات و جملاتی را که در یک جلسه آموزشی از آنها استفاده می کنید را جمع بندی کرده و سپس آن را در یک ویدئوی چند دقیقه ای قرار دهید و در نهایت در اختیار بازدید کنندگان سایت بگذارید.

شاید با ارائه پیشنهاد قرار دادن ویدئو در وب سایت، صاحبان سایت در این مورد عقب نشینی کنند و مهمترین دلیل آنها نیز سرعت کم کاربران اینترنت در ایران باشد اما  باید به این نکته اشاره کرد که امروزه اکثر کاربران اینترنت در ایران از سرعت بالای ۲۵۶ کیلوبایت استفاده می کنند و اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که سایت آپارات، به عنوان سایت اشتراک گذاری محتوای ویدئویی دارای رتبه ی ۲۱ در ایران می باشد پس می توان به این نتیجه رسید که بازدید از ویدئو در فضای اینترنت از طرفداران زیادی برخوردار است. طبق آمار وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیش از ۳۲ میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد که بیش از نیمی از آن ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

ویدئو بسازیم و فروش خود را افزایش دهیم

یکی از نکاتی که در جهت ساخت و تولید ویدئوی موثر برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد عدم نیاز به دوربین حرفه ای و یا دانش فنی تدوین است.

اگر به تصاویر ویدئویی که شرکت ها و کارخانه ها در سایت های اشتراک ویدئو (همچون آپارات و یوتیوب) منتشر کرده اند دقت نمایید متوجه خواهید شد که با استفاده از یک دوربین ساده شروع به معرفی محصولات، خدمات و امکانات خود نموده اند و بازدید بالای آن، فروش فوق العاده ای را برای آنها به ارمغان آورده است.

باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که مهمترین و بهترین ابزار برای انتقال پیام در اینترنت، ویدئو است.

اگر نگاهی به سایت های تحلیلی بیاندازید متوجه خواهید شد که موثرترین عامل جهت تبدیل بازدیدکننده سایت ها به مشتری، حضور تصاویر ویدئویی در آن سایت ها می باشد.

بالای ۹۰% از بازدیدکنندگان هنگامی که فیلم محصولات را در سایت مشاهده می کنند به آن سایت اعتماد کرده و تصمیم به خرید از آن سایت را خواهند گرفت.

به عنوان مثال می توانید سایت دیجی کالا را بررسی نمایید. زمانی که سایت دیجی کالا شروع به تولید فیلم های آموزشی در مورد محصولات خود نمود و آنها را بر روی سایت قرار داد، با حضور و درخواست خرید بی شمار از طرف بازدید کنندگان روبرو شد.

هنگامی که از خریداران علت اصلی خرید از سایت مربوطه پرسیده شد پاسخ تمامی نفرات چیزی شبیه به این عبارت بود: این ویدئو باعث اعتماد من به سایت شد.

دلایل مختلفی وجود دارد تا بازدیدکنندگان از سایت شما خرید نکنند اما مهم ترین عامل، عدم اعتماد است.

در این قسمت از مقاله شما را با نکات مهمی آشنا خواهیم کرد که به عنوان تجربه مفید، به بازاریابی ویدیویی شما کمک فراوانی خواهد نمود.

نکات کلیدی در راستای بازاریابی ویدیویی

  1. در سایت خود و در قسمت درباره ما، یک فایل ویدیویی قرار دهید که محتوای آن تصاویری از شرکت و پرسنل بوده و توضیحاتی در مورد فعالیت، افتخارات و مدارک شما بیان کند.
  2. قسمتی از وب سایت خود را برای نظرات مشتریان در نظر بگیرید. سعی کنید با مشتریان خود صحبت کرده و بصورت حضوری نظرات آنها را در مورد شرکت و محصولات خود جویا شوید و نظرات آنها را ضبط نمایید و آنرا در قسمت نظرات مشتریان قرار دهید. مطمئناً بازدیدکنندگان با مشاهده این فایل ویدیویی به شما اعتماد بیشتری خواهند نمود.
  3. اگر قصد ارائه محصول جدیدی را دارید، می توانید فایل ویدیویی را آماده نموده و بصورت کوتاه در مورد آن صحبت نمایید و نحوه کار آنرا خلاصه وار توضیح دهید. همچنین می توانید نظر کاربران را در مورد محصول آینده خود جویا شوید. امروزه شرکت های بزرگ همچون گوگل، اپل، مایکروسافت و غیره از این روش استفاده نموده و بازخورد فوق العاده خوبی را دریافت نموده اند.
  4. ویدیوهای آموزشی رایگان همیشه طرفداران خود را دارد. سعی کنید یک ویدیوی آموزشی تولید نمایید و آنرا بصورت رایگان در اختیار کاربران سایت قرار دهید. همچنین می توانید از طریق ایمیل های ارسالی خود این ویدیوها را معرفی نمایید تا نرخ باز شدن ایمیل های شما افزایش یابند.
  5. برای تمامی محصولات خود ویدیو بسازید و در آن علاوه بر معرفی محصول، بر روی ویژگی ها و مزایا به صورت کامل اشاره نمایید. مشتری می بایست هنگامی که فایل ویدیویی را مشاهده می کند احساس کند با بدست آوردن و خرید محصول احساس راحتی، سرعت و رفاه را در زندگی خود بدست خواهد آورد.
  6. علاوه بر اینکه ویدیو های تولید شما می تواند در سایت قرار گیرد و ایجاد حس اعتماد را در بازدیدکنندگان بوجود آورد همچنین می توانید با اشتراک آنها در شبکه های اشتراک ویدیویی همچون آپارات و همچنین شبکه های اجتماعی به تعداد بازدیدکنندگان خود بیافزایید و به نوعی جذب مشتری برای سایت و محصولات خود داشته باشید.
  7. هنگام تولید ویدیوهای خود حتما به یاد داشته باشید که از لوگو و آرم شرکت به همراه آدرس سایت در فیلم های ویدیویی خود استفاده نمایید. همیشه این امکان وجود دارد که ویدیوهای شما را از سایت های دیگر دانلود کنند و یا سایت ها و شرکت های دیگر از آن به نام خود استفاده نمایند.
  8. سعی کنید در ویدیوهای خود حتماً یک پیشنهاد ویژه قرار دهید. به عنوان مثال به بازدیدکننده بگویید تا به آدرس مشخص شده بر روی سایت رفته و پس از ارائه نام و  ایمیل خود یک هدیه الکترونیک بصورت رایگان را نیز دریافت نمایند.
  9. اگر بصورت مستقیم در ویدیوها حضور دارید سعی کنید پشت زمینه شما کاملاً ساده باشد زیرا کاربر در آن لحظه باید کاملا بر روی شما متمرکز شود و نباید نگاهش به چیزی غیر از شما باشد. اگر به ویدیوهای آموزشی و همچنین معرفی محصولات شرکت های بزرگ توجه کرده باشید مشاهده خواهید کرد که اکثر آنها بر روی یک پشت زمینه سفید تصاویر خود را ضبط می کنند و در تمام زمان فقط و فقط گوینده را خواهید دید.
  10. هدف از ارائه ویدیو در دنیای اینترنت باید شناسایی و جذب مخاطب و مشتری اصلی برای سایت باشد در غیر اینصورت، بازاریابی ویدیویی شما هدفمند نخواد بود و نتیجه مطلوبی را بدست نخواهید آورد.

توجه

باید توجه ویژه ای به این نکته داشته باشید، همانگونه که ویدیو می تواند فروش محصولات شرکت شما را تضمین کند، عدم وجود یک سناریو مناسب و ناتوانی در انتقال پیام اصلی به مخاطب باعث نابودی تجارت شما خواهد شد و در نتیجه این شما هستید که مشتریان خود را از دست خواهید داد.

برای ساخت ویدیو حتما بر روی تک تک کلمات و جملات توجه ویژه ای داشته باشید. بر روی نوع پوشش گوینده، رنگ و حتی موسیقی متن آن نیز باید توجه ویژه ای داشته باشید و روی آنها کار کنید و در صورت امکان هنگام تولید فیلم خود از یک بازاریاب متخصص کمک بگیرید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان