آیکون سایت

آیکون سایت و تاثیر آن بر برند سازی

آیکون سایت و تاثیر آن بر برند سازی

آیکون سایت (Favicon)، یک تصویر گرافیکی ۱۶*۱۶ پیکسل می باشد که حاوی لوگو و شمایل برند کسب و کار سایت بوده و مرورگرها برای معرفی شمایل گرافیکی برند، در کنار آدرس سایت آنرا نمایش می دهند. Favicon مخفف ۲ کلمه Favorite و Icon می باشد که در ابتدا توسط مایکروسافت برای مرورگر Internet Explorer معرفی شد و به عنوان آیکون وب سایت در قسمت صفحات شاخص اینترنت اکسپلورر (Bookmark)  به نمایش گذاشته می شد.

تصویر زیر، نمایی از tab های یک مرورگر می باشد که آیکون نتمارکو در آن نمایان است.

favicon
مثالی از تصویر favicon در مرورگر

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید سایت های مختلفی در مرورگر باز شده است که شناسایی آن ها از طریق آیکون مربوط به آن سایت وجود دارد و کاربران هنگامی که تعداد صفحات زیادی را باز می کنند از روی آیکون آن سایت صفحه مورد نظر خود را انتخاب می نماید. هنگامی که صفحه ای را به عنوان Favorite انتخاب می کنید آیکون آن سایت به همراه اسم و آدرس در bookmark مرورگر ذخیره می شود.

مزیت طراحی آیکون

از مزایای طراحی آیکون سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • برندینگ نشان و لوگوی کسب و کار
  • افزایش سرعت در شناسایی صفحه وب سایت از طریق آیکون سایت برای کاربران
  • وجود ظاهر حرفه ای و مناسب برای سایت

جدای از عواملی همچون برند سازی و شناسایی سایت توسط کاربران، طراحی آیکون سایت ظاهر وب سایت را زیباتر  و حرفه ای تر جلوه می دهد. شاید سایت های زیادی را دیده باشید که آیکون سایت نداشته باشند ولی پیج رنک بالایی دارند. اگر به این سایت ها دقت کرده باشید در نگاه اول حس آماتور بودن یا حرفه ای نبودن به شما به عنوان کاربر منتقل می شود و متوجه می شوید که نکات ظریف طراحی سایت در آن رعایت نشده است.

نکاتی برای ساخت آیکون سایت

برای ساخت Favicon سایت خود توجه داشته باشید که در نهایت تصویری ساده خلق کنید و به نوعی از رنگ های موجود در طراحی سایت استفاده کنید. طراحی آیکون زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت و به سادگی می توانید آنرا ایجاد کنید تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا یک تصویر مربع مناسب در ابعاد ۱۶*۱۶ پیکسل با شمایل مورد نظر خود (اگر لوگو و یا حرف اول نام تجاریتان باشد بهتر است) ایجاد کنید.
  • تصویر ساخته شده را با پسوند .ico ذخیره کنید. می توانید با پسوند .jpg , .png , .gif ایجاد نمایید اما باید در نظر داشته باشید که مرورگر اکسپلورر قادر به تشخیص پسوند .png نمی باشد.
  • فایل ایجاد شده را در ریشه wwwroot  هاست خود آپلود و ذخیره کنید.

نکته: در صورتی که بخواهید زمینه آیکون شما بدون رنگ باشد می توانید آنرا بصورت transparent  ذخیره نماید (پسوند .gif یا .png)

در انتها می توانید سایت خود را در دیگر مرورگرها بررسی نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان