آشنایی با Bounce Rate

آشنایی با Bounce Rate و اهمیت آن

آشنایی با Bounce Rate و اهمیت آن

Bounce Rate (بانس ریت ، بونس ریت)، مقدار متغیری است که بوسیله آن می توانیم از میزان محبوبیت یک سایت مطلع شویم. با استفاده از بانس ریت، می توان متوجه شد که چند درصد از بازدیدکنندگان، محتوای مورد نظر خود را در سایت شما پیدا نکرده اند و در نهایت سایت شما را بلافاصله ترک نموده اند.

مقدار Bounce Rate به ۲ فاکتور مهم و اساسی بستگی دارد

  • تعداد کل بازدیدکنندگان سایت (Te)
  • تعداد بازدیدکنندگانی که بدون مشاهده صفحات داخلی، سایت را ترک می کنند (Tv)

چگونه نرخ بانس بدست می آید؟

با استفاده از فرمول زیر، مقدار بانس ریت (Rb) را می توان بدست آورد.

Rb = Tv / Te

Rb = Bounce rate

Tv = Total number of visits viewing one page only

Te = Total entries to page

هر چقدر مقدار بدست آمده کمتر باشد، نمایانگر محبوبیت بیشتر سایت می باشد.

امروزه فاکتورهای زیادی در حال پدید آمدن هستند که از طریق آن می توان کیفیت ترافیک یک سایت را بررسی نمود و همچنین، از میزان تعامل بازدیدکنندگان با محتوای یک سایت مطلع گردید که در این راستا، از بانس ریت می توان به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی نام برد.

بانس ریت - Bounce Rate
بانس ریت – Bounce Rate

عوامل موثر بر روی بانس ریت

در این قسمت به عواملی اشاره خواهیم کرد که رعایت آن، کمک شایانی به جهت بهبود درصد بانس ریت سایت شما خواهد داشت و از خروج بلافاصله بازدیدکنندگان از سایت شما جلوگیری خواهد نمود.

ورود بازدید کننده به سایت

مهمترین عاملی که در ابتدا می توان به آن اشاره نمود، نحوه ورود بازدیدکننده به سایت شما می باشد. سایت های زیادی وجود دارند که با هدف افزایش بازدید، شروع به استفاده از کلمات کلیدی نامربوط در صفحات داخلی خود می کنند و همچنین به تبلیغات کاذب و کاربر پسند در فضای اینترنت روی می آورند. در صورتیکه آنالیز این سایت ها را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که از Bounce Rate بسیار بالایی برخوردار می باشند.

هنگامی که کاربری، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کند و از طریق نتایج ارائه شده وارد سایت شما می شود، در صورتیکه نشانی از نیاز خود را در سایت شما مشاهده نکند، به شدت از سایت شما دلزده شده و به سرعت سایت شما را ترک خواهد نمود.

طراحی سایت بصورت مناسب

عامل مهم دیگر، طراحی مناسب سایت می باشد. یکی از نکات بسیار مهمی که می بایست به آن توجه ویژه ای داشت، طراحی سایت است. تصور کنید وارد سایتی می شوید که در طراحی آن، از طیف رنگ های نا مناسب استفاده شده، برای متن های موجود از فونت های نا مناسب و کوچک و هم رنگ بهره گرفته شده است و در فضاهای کناری سایت،  عکس ها و انیمیشن های پرحجم قرار گرفته شده است. مطمئناً در این حالت اولین تصمیمی که خواهید گرفت، بستن سایت و خارج شدن از آن است. به خاطر داشته باشید که وجود چنین خصوصیت هایی در یک سایت باعث دلزدگی بازدیدکنندگان شده و در نهایت، بلافاصله از سایت شما خارج می شوند و با این اتفاق، درصد Bounce Rate سایت افزایش خواهد یافت.

وجود هدایتگر و ناوبر

استفاده از منوها در جایگاه مناسب و همچنین استفاده از عبارات هدایتگر به جهت هدایت کاربران، به نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت و  بدست آوردن اطلاعات مورد نیازشان کمک شایانی خواهد داشت که در نتیجه به کم شدن درصد بانس ریت منتهی خواهد شد. همچنین هدایت کاربران به صفحه فرود یا Landing Page، راهکاری مناسب به جهت دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز کاربر می باشد.

به نکته دیگری که می بایست توجه ویژه ای داشت، آن است که کلیک بر روی تبلیغاتی که لینک خارجی داشته و باعث می گردد بازدیدکننده از سایت شما خارج شود نیز باعث افزایش درصد بانس ریت خواهد شد.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان