search engine optimization

نکات مهم بهینه سازی وب سایت (۱)

نکات مهم بهینه سازی وب سایت

همانطور که در مقالات قبل به آن ها اشاره شد، برای ارتقای وب سایت در موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) و در نهایت افزایش بازدید می بایست بهینه سازی وب سایت SEO) در دستور کار تمام وب مستر ها قرار گیرد. برای این منظور لازم به رعایت کردن نکاتی است که در ذیل اشاره ای به آنها خواهیم داشت.

ابتدا به اولین قسمتی که هنگام راه اندازی یک صفحه جدید با آن برخورد خواهید کرد می پردازیم

انتخاب مناسب تیتر سایت (Title)

تیتر یک سایت که معرف موضوع یک وب سایت به کاربران و موتورهای جستجو می باشد از مهمترین عامل های جذب بازدیدکنندگان است که در ایندکس شدن آن صفحه در موتورهای جستجوگر تاثیر بسزایی دارد. یکی از کلیدهای اصلی که استفاده درست از آن می تواند باعث بدست آوردن بازدید کننده زیاد و در نتیجه افزایش رتبه آن صفحه گردد.

بین انتخاب تیتر یک صفحه و موضوع متن منتشر شده در آن ارتباط مستقیم وجود دارد. در ابتدا شما می بایست موضوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و طبق همان، تیترهای کاربردی یکتا برای صفحات داخلی وب سایت خود انتخاب کنید.

 

استفاده از تگ Description و  Keywords

از ۲ تگ فوق به عنوان ۲ تگ بسیار بسیار مهم همیشه یاد میشه. در نظر داشته باشید که تگ توضیحات (Description) به گوگل و دیگر موتورهای جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد که می تواند شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت مهم باشد. همچنین می تواند از یک جمله و یا یک پاراگراف تشکیل گردد. همچنین تگ کلمات کلیدی (Keywords) کلمات بسیار مهم رو که در متن روی آن تاکید شده به موتورهای جستجو معرفی می کند. این کلمات شامل کلماتی است که درصد بسیار بالایی از کاربران مورد نظرمان آنها را در موتورهای جستجوگر دنبال می کنند.

قابل توجه است که کلمات کلیدی، توضیحات و تیتر در میان تگ head قرار دارد.

 

آموزش و نکات کلیدی سئو قسمت1
آموزش و نکات کلیدی سئو

 

کلمات کلیدی خود را حتما در تیترها استفاده کنید

از آنجاییکه تیترها از نظر موتورهای جستجوگر اهمیت بالایی دارند و تگ های h1 , h2 , h3 محل بسیار مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی است پس سعی کنید کلمات کلیدی خود را در تیترها قرار دهید چون با اینکار به کلمات کلیدی انتخاب شده ارزش بیشتری خواهید داد.

کلمات کلیدی را  anchor Text قرار دهید

یکی از نگاه های مثبتی که جستجوگرهای موتورهای جستجو به یک وب سایت دارد به anchor Text،ها می باشد. هنگامیکه در محتوا از کلمات کلیدی استفاده کرده و برای آن کلمه، لینک قرار دهیم از anchor Text استفاده کرده ایم. از نظر موتورهای جستجو، در یک وب سایت کلمات کلیدی که در یک متن بصورت لینک شده وجود داشته باشد اهمیت و ارزش فوق العاده بالایی دارد.

ارائه محتوا

همیشه این را در نظر داشته باشید که محتوا پادشاه است. شاید به این عبارت بارها در سایت های مختلف برخورد کرده باشین اما واقعیتی جز این وجود ندارد. بیش از هر چیزی در دنیای وب، این محتوای یکتا و ارزشمند است که بازدیدکننده را به سمت وب سایت شما می کشاند و باعث می شود باز هم به سایت شما مراجعه و یا حتی به دوستان خود به عنوان مرجعی مطمئن معرفی کند. پس اینرو فراموش نکنید که همیشه محتوای موجود در وب سایت شما باید بصورت تازه و دسته اول باشد در این حالت شما نظر بازدید کنندگان بهمراه نظر مثبت روبات های جستجو گر موتورهای جستجو را به سمت محتوای خود جلب کرده اید.

پس وجود محتوای دسته اول و ارزشمند رو هیچ وقت دسته کم نگیرید

 

کلمات کلیدی : نکات مهم بهینه سازی وب سایت, محتوای سایت, کلمه کلیدی, انتخاب مناسب تیتر, محتوای مناسب

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان