محتوای ارزشمند

محتوای ارزشمند، مهمتر از سئو

محتوای ارزشمند، مهمتر از سئو

در حال حاضر سیاست های گوگل به سمت تمرکز بر روی محتوای ارزشمند و با کیفیت تغییر یافته است و این در حالی است که همچنان بهینه سازی و استفاده از متا دیتاها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

در گذشته، طراحان وب سایت با استفاده از فاکتورهای سئو به راحتی می توانستند رتبه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهند اما از آنجاییکه همیشه شعار “محتوا پادشاه است” ورد زبان ها بود امروزه شاهد آن هستیم که گوگل بر روی این مسئله تاکید بیشتری داشته و عمیق تر بر روی محتوای ارزشمند متمرکز می شود که در این راستا، بررسی های بعمل آمده نمایانگر آن است که محتوای معتبر برای موتورهای جستجو از بهینه سازی مهم تر است.

تاکید بر تولید محتوا

طی گزارشی که اخیراً در وب سایت SearchEngineLand منتشر گردید، مشخص شد که گوگل تنها موتور جستجویی نیست که بر روی محتوای معتبر تاکید دارد. بر اساس این گزارش، موتور جستجوی بینگ در حال توسعه الگوریتم پاندای منحصر به خود می باشد که با لحاظ نمودن فاکتورهایی همچون “اعتبار” بیش از گذشته بر روی کیفیت محتوا تاکید خواهد نمود.

از آنجاییکه در قوانین و سیاست های موتورهای جستجو، قوانین گذشته کارساز نمی باشد از اینرو بازاریابی محتوا چالش بزرگی برای متخصصان بازاریابی اینترنتی محسوب می شود و با توجه به این نکته که در بازاریابی محتوا، “اعتبار” محتوا حرف اول را می زند، وظیفه اصلی بازاریابان اینترنتی تولید محتوای ارزشمند می باشد که ارزش انتشار را داشته باشد و این بدان معناست که متخصصان باید درک جامعی از بازار هدف مربوط به کسب و کار خود را داشته باشد تا بتوانند محتوایی ارزشمند برای مخاطبان بازار هدف تولید و منتشر نمایند.

ارتباطات اجتماعی، ابزاری ارزشمند

یکی از ابزارهایی که می توان از آن به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر در بازاریابی محتوا نام برد، ارتباطات اجتماعی می باشد. نکته کلیدی که در این رابطه وجود دارد آن است که محتوای تولید شده در صورتیکه بتواند نگاه مثبت افراد موثر در اینترنت را به خود جذب نماید این امکان برایش فراهم می شود که توسط آنها با مخاطبانشان به اشتراک گذاشته شده و در نهایت، منجر به افزایش اعتبار محتوا گردد. همچنین قابل توجه است که موتورهای جستجو برای تایید اعتبار از سیگنال های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، موتور جستجوی بینگ با استفاده از سیگنال های شبکه های اجتماعی متوجه می شود که آیا نویسنده مورد نظر در موضوع مورد بحث، نویسنده شناخته شده ای است یا نه. در اینجا ثابت می شود که سیگنال های شبکه اجتماعی لینکدین بسیار مفید و موثر می باشند.

چگونگی تولید محتوای ارزشمند

۱-  در مورد موضوع مطالب خود سعی کنید تحقیقات زیادی انجام دهید تا در مورد آن به آگاهی خوبی دست پیدا کنید

۲-  خلاقیت به خرج دهید. فرقی نمی کند که تحقیق جدید انجام می دهید و یا از نگاهی دیگر به یک موضوع قدیمی می پردازید. سعی کنید موارد متفاوت و جدید را به موضوعتان اضافه نمایید.

۳-  بر روی نگارش محتوای خود تامل کنید، وقت بگذارید و با دقت تمام مطالب را تولید کنید

۴ – با گروه ها و انجمن های مختلف، مطالبتان را به اشتراک بگذارید و به یاد داشته باشید که سیگنال های شبکه های اجتماعی یک فاکتور حیاتی در ایجاد اعتبار برای مطالب شما هستند.

حال با توجه به موارد اشاره شده و توجه به این نکته که موتورهای جستجو، تاکید زیادی بر اهمیت و تولید محتوای معتبر دارند، هم اکنون وقت آن رسیده است که اعتبار آنلاین خود را تقویت کنید

منبع : Entrepreneur

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان