شناخت بازار در اینترنت

شناخت بازار در اینترنت

برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری، ابتدا می بایست شناخت کافی از بازار اینترنتی تجارت خود بدست آورید و تحقیقات کاملی را در مورد آن انجام دهید. اینکه مشتریان حقیقی شما چه کسانی هستند؟ چطور مشتریان جدید را بدست آورید؟ رقیبان شما چه کسانی هستند و سایت های رقیب در دنیای اینترنت چگونه مشغول به تجارت هستند.

شناخت کامل و کافی از بازار اینترنتی، به شما این امکان را می دهد که رقیبانتان را بهتر بشناسید و با مشتریان آشنا شوید و به سمت خود هدایت کنید. کافیست در ابتدا به ۳ سوال جواب دهید:

  • مشتریان هدف ما چه کسانی هستند؟
  • چقدر با اینترنت آشنا هستند؟
  • رقیبان شما چه کسانی هستند؟

با رسیدن به پاسخ اولین سوال، متوجه خواهید شد که مشتریان/بازدیدکنندگان شما در کدام منطقه جغرافیایی حضور دارند؟ خانم هستند یا آقا؟ چه درآمدی دارند؟ آیا افراد ثروتمندی هستند؟ به چه زبانی صحبت می کنند؟ و غیره. با مشخص شدن جواب این سوالات در زمینه ی تجارتتان، با شخصیت مشتریان خود آشنا می شوید و در نهایت سطح مشتریان هدف شما مشخص خواهد شد. در صورتیکه مشتریان هدف خود را نشناخته باشید مجبور خواهید شد تا با پرداخت هزینه های سنگین و اضافی بابت تبلیغات، عدم شناخت خود را جبران کنید.

در مرحله بعدی باید مشخص کنید که مشتریان هدف چه مدت زمانی را برای اینترنت در نظر می گیرند.در چه زمان هایی آنلاین می شوند؟ از چه سایت هایی بازدید می کنند؟

در انتها باید به سراغ رقیبان خود بروید. باید مشخص کنید که در حال حاضر چه افراد و سایتی جزو رقیبان سایت شما به حساب می آیند و بعد از شناخت رقیبان خود، سعی کنید که از آنها و روش کسب و کار آنها اطلاعات جدید کسب کنید و بیاموزید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان