تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام بصورت اسپانسرینگ

راهنمای ایجاد تبلیغات در قسمت استوری ( داستانی ) اینستاگرام

آیا تا به حال تجربه تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسر اینستاگرام را داشته اید؟

آیا می دانستید که امکان اجرای تبلیغات در اینستاگرام در قسمت Story های اینستاگرامی  ( یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام ) را دارید؟

تبلیغات بخش داستانی اینستاگرامی مابین داستان های اینستاگرامی پدیدار گشته و تمام صفحه را در برگرفته و تجربه نگرشی جدیدتری ایجاد می نماید.

در این مقاله، با یکی از روش های بازاریابی اینترنتی ( دیجیتال مارکتینگ ) و چگونگی ایجاد تبلیغات در قسمت استوری یا داستانی اینستاگرام آشنا خواهید شد. ( Instagram Stories )

تبلیغات Story های اینستاگرامی چه چیزی هستند؟

در ماه ژانویه، اینستاگرام اقدام به اجرای تبلیغات تمام صفحه برای بخش داستانی اینستاگرامی تا ۳۰ برند منتخب نمود و اکنون اینگونه تبلیغ در تمامی کسب و کار های جهانی گسترده شده است.

تبلیغات بخش داستانی از اولین گونه های تبلیغی بوده که اجازه ۹:۱۶ بصری تمام صفحه بر روی پلتفرم را می دهد. تبلیغات دارای قابلیت رد شدن پدیدار شده در مابین داستان ها در یک انتقال کامل بوده و با یک برچسب و لیبل حمایتی یا اسپانسری ( Sponsored ) مشخص شده است. امکان اضافه نمودن تصویر تکی یا ویدیویی به طول ۱۵ ثانیه قابل انجام است. اکنون، امکان اضافه نمودن دکمه call-to-action یا لینکی وجود داشته اما فیس بوک انتظار دارد تا هرچه سریعتر این عملکرد را اضافه نماید.

اکنون که با تبلیغات اسپانسری اینستاگرامی آشنا شدید، نگاهی به عناصر و اجزایی که باید در طراحی آن در نظر گرفت و با چگونگی اجرای اولین کمپین تبلیغاتی بخش داستانی اینستاگرام آشنا خواهید شد.

۱-  برنامه ریزی برای طراحی تبلیغ خودتان

به یاد داشته باشید که کاربران دارای گزینه انتخابی برای رد کردن تبلیغات داستان های اینستاگرامی هستند. بنابراین تصویر و یا ویدیویی که شما در تبلیغ خود استفاده می کنید نیازمند جذب سریع توجه بینندگان است. برای طراحی تبلیغ خودتان، شما می توانید یا با طراح حرفه ای همکاری نموده و یا از آژانس های تبلیغاتی که پلتفرم را می شناسند یا استفاده از ابزارهای طراحی بصری برای ایجاد تبلیغ خودتان استفاده نمایید.

اگر برای تبلیغ خود، روش تک تصویری را انتخاب می کنید حتما مطمئن شوید که فایل تصویری مورد نظر دارای کیفیت بالا باشد. سپس متنی ساده اما تاثیرگذار بروی آن قرار دهید. تبلیغ تصویری بیشتر از ۱۰ ثانیه باقی نخواهد ماند بنابراین پیام شما باید شفاف و واضح باشد. به بینندگان کمک نمایید تا بدانند که تجارت شما چیست و شما می توانید چه کاری برای آنها انجام دهید.

تصویر با کیفیت جهت تبلیغات استوری اینستاگرام
مطمئن شوید که ویدیویی مرتبط یا تصویری با کیفیت با متنی پرقدرت و ساده برای جذب مخاطب استفاده می نمایید.

 

فیس بوک پیشنهاد می دهد که از اندازه تصویری ۱۰۸۰ x 1920 و با نسبت ابعادی ۹:۱۶ استفاده نمایید.

اگر تصمیم دارید که از فایل ویدیویی برای تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام خود استفاده نمایید، مطمئن شوید که فایل ویدیو شما از یکی از فرمت های mov، mp4 و یا gif بهره می برد و طولانی تر از ۱۵ ثانیه نمی باشد.

فایل انتخابیمی تواند تا ۲٫۳ گیگابایت ظرفیت داشته و رزولوشن و کیفیت وضوع باید حداقل P720 باشد. در نظر داشته باشید که شما نمی توانید از متن خالی همچون تیتر و توضیحات و پیامها و Caption های دیگر استفاده نمایید. هنگامی که تصویر یا ویدیو نهایی شده جهت تبلیغات خود را آماده می کنید قادر به ایجاد کمپین story های اینستاگرامی خواهید بود.

۲- ایجاد تبلیغ خودتان

شما می توانید از مدیریت تبلیغات فیس بوک یا Power Editor برای ایجاد تبلیغ استوری های اینستاگرامی خود استفاده نمایید. اگر تا به حال اینستاگرام، تبلیغاتی راه اندازی نکرده اید، در ابتدا نیاز داشته تا حساب کاربری اینستاگرام خود را با صفحه فیس بوک خود همگام سازید.

هنگامی که آگهی و تبلیغ خود را ایجاد می کنید، اولین قدم، انتخاب و تعیین هدف برای کمپین تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام می باشد. در حال حاضر، دستیابی تنها هدف قابل انتخاب برای این دسته از کمپین ها می باشد. هرچند فیس بوک اعلام کرده که در آینده ای نزدیک اهداف دیگری همچون کلیک های وب سایت ها، تبدیل های تحت وب و نصب برنامه های موبایلی و غیره موجود خواهند شد.

 

تعیین هدف در هنگام راه اندازی تبلیغات اینستاگرامی
تعیین هدف در هنگام راه اندازی تبلیغات اینستاگرامی

 

سپس، برای کمپین نامی انتخاب نموده و پس از آن، دکمه continue را فشار دهید

انتخاب نام کمپین
نام کمپین استوری های اینستاگرامتان را وارد نمایید و سپس بروی دکمه و ادامه continue کلیک نمایید

انتخاب داستان تبلیغات اینستاگرامی

پس از آنکه مخاطبین کمپین خودتان را توصیف نمودید، به قسمت جایگذاری رفته و گزینه Edit placements را انتخاب نمایید. سپس در اینستاگرام، Stories  را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که بعد از اینکه داستان ها را انتخاب می نمایید، جایگذاری دیگر بررسی نشده باقی می ماند چون شما قادر به اجرای تبلیغ Story های اینستاگرامی در دیگر مکان ها نیستید.

 

edit placement
هنگامی که تبلیغ Story های اینستاگرامی را ایجاد می نمایید، Edit Placement را انتخاب نموده و سپس Stories در زیر اینستاگرام را انتخاب نمایید.

انتخاب فرمت تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

بعد از اینکه بودجه و برنامه ریزی را تنظیم نمودید، در این قسمت آماده طراحی و ایجاد تبلیغ خود می باشید. در ابتدا، شما نیازمند انتخاب فرمت و نوع تبلیغ می باشید. شما می توانید از تصویر یا فایل ویدیویی برای تبلیغ خود بهره مند شوید.

select
شما می توانید تصویر یا ویدیوویی برای تبلیغ و آگهی Stories های اینستاگرامی انتخاب نمایید بعد از اینکه انتخاب نمودید ,شما نیازمند بارگزاری فایل ویدیو یا تصویری می باشید.

 

upload
اگر شما تصویری به عنوان فرمت و گونه انتخاب نمودید بروی تصاویر بارگذاری کلیک نموده و تصویری که می خواهید داشته باشید را بارگذاری نموده و در آگهی های Stories های اینستاگرامی مشاهده نمایید.

 

اگر ویدیویی را به عنوان فرمت و گونه انتخاب نمایید، ویدیویی که می خواهید در تبلیغ Stories های اینستاگرامی شما استفاده بشود را بارگذاری نمایید. هنگامی که بارگذاری به اتمام رسید , شما قادر خواهید بود تا تصاویر پیش نمایشی از ویدیو را مشاهده نمایید.

 

بعد از اتمام بارگذاری فایل های چند رسانه ای، امکان بررسی وجود دارد که بر اساس آن مشخص نمایید که آیا خواستار ردیابی و یا وارد نمودن برچسب Tag ها به کمپین خود می باشید یا خیر. سپس در این مرحله، آماده اجراسازی کمپین خود خواهید بود.

نتیجه گیری : تبلیغات در اینستاگرام با استفاده از روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یک انتخاب مناسب و ایده آل

با استفاده از اینستاگرام، قادر خواهید بود تا داستان سرایی کرده و کسب و کار خود را با استفاده از گزینه های تبلیغاتی تصویرهای پلتفرم همچون موارد زیر توسعه دهید.

آگهی های تصویری، آگهی های ویدیویی، آگهی های carousel

در حال حاضر، جدید ترین ویژگی آگهی های داستانی Story روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون حساب کاربری از Story های اینستاگرامی استفاده می کنند.

Story ها شیوه ای شگرف برای ارتباط سازی کسب و کارها با دنبال کنندگان شان بوده و موجب هوشیاری و آگهی برند می باشد. با آگهی های Stories اینستاگرامی، شما می توانید در بالای هرم باقی مانده و از طریق صفحه اینستاگرامی خود طرفداران جدیدی را جذب نمایید.

چه فکری می کنید؟

آیا شما از آگهی های داستان های اینستاگرامی برای کسب و کار خود استفاده خواهید نمود؟

لطفا اندیشه ها و نظرات خود را با ما در بخش زیر به اشتراک بگذارید.

نتمارکو

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. شمارش آرا: 2

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان