لینک سازی و بک لینک

بک لینک چیست

بک لینک چیست

همانطور که در مقالات مربوط به سئو، در مورد بهینه سازی وب سایت توضیحاتی ارائه شد، سئو جنبه های متفاوتی دارد که شامل
۱- پارامتر درونی وب سایت یا On-Page SEO
۲- پارامتر ارتباط بیرونی سایت یا Off-Page SEO می باشد

بک لینک یا لینک سازی چیست؟

بک لینک یا لینک سازی (لینک بیلدینگ – Link Building)، از پارامترهای ارتباط بیرونی سایت (Off-Page SEO) می باشد که هدف از اجرای آن، کسب اعتبار و ایجاد محبوبیت برای سایت می باشد.
هنگامیکه از سایت دیگران، به سایت شما لینک خارجی (پیوند ارتباطی) داده می شود بک لینک شکل خواهد گرفت. هرچقدر بک لینک بوجود آمده از سایت معتبر ایجاد شود، سایت شما محبوب تر خواهد شد و این اعتبار باعث افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می گردد.

برای درک بهتر بک لینک به مثال زیر توجه کنید.

مثال: { فرض کنید شما فروشگاه لباسی را راه اندازی نموده اید و برای تبلیغ آن، تاریخ یک روز را مشخص نموده و به همه مردم اطلاع می دهید که در آن روز یک مهمان ویژه در فروشگاه لباس شما حضور دارد و برای آن روز شما با یک هنرمند و یا یک ورزشکار پرطرفدار هماهنگ کرده و از او میخواهید که در فروشگاه شما در آن روز حضور داشته باشد. در این حالت شما برای تبلیغ فروشگاه خود از اعتبار آن شخص استفاده نموده اید.
هنگامیکه در آن روز مشخص مردم حضور پیدا می کنند و با آن فرد در فروشگاه شما روبرو می شوند بصورت ناخواسته به فروشگاه شما اعتماد می کنند و این حرکت باعث ایجاد شهرت و اعتبار برای فروشگاه شما می گردد. }

باید به این نکته توجه ویژه ای داشت که موتورهای جستجو نگاه ویژه ای به کسانی که شما را به دیگران معرفی می کنند دارد و هرچقدر سایت های معرف شما با کیفیت بیشتری باشند، جزئی از این اعتبار نیز به شما داده خواهد شد.

بک لینک های مفید کدام هستند؟

هنگامیکه یک لینک بصورت طبیعی توسط نویسنده و یا ادمین و مدیر یک سایت توسط یک متن و یا یک عبارت به سمت سایت شما ایجاد شده باشد بک لینک مفید نامیده می شود. از موارد دیگری که می توان به عنوان لینک های مفید نام برد، لینک هایی است که از شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و غیره به سمت سایت شما ایجاد می شود.

نکته ای که هنگام بک لینک سازی می بایست به آن توجه نمود عبارتست از
۱- نباید سایت مبدا و لینک دهنده، از سایت های با اعتبار پایین باشد
۲- از لینک سازی در سایت هایی که به عنوان اسپم شناخته شده اند خودداری نمایید
۳- سعی کنید سایت مبدا از نظر محتوا و موضوع، با سایت شما مرتبط باشد

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان