برندسازی شخصی

برندسازی شخصی (Personal Branding) چیست

برندسازی شخصی (Personal Branding) چیست؟

چگونه می توانی با استفاده از برند سازی شخصی اعتبار بیشتری بدست آوریم و درآمد خود را افزایش دهیم؟

در جوامع امروز، انسان ها به واسطه یک لقب و یا با یک ویژگی شناخته می شوند که خاص خودشان است. به عنوان مثال، خانم X مدیر خوبی در کسب و کار است، آقای Y در زمینه مکانیک خودرو فردی ماهر است. آقای Z صدای بسیار خوبی دارد و خوش صداست. تمام این ویژگی ها در واقع همان برند شخصی افراد است که به واسطه آن در میان دیگران شناخته و متمایز می شوند. در این مقاله قصد آن داریم تا با مقوله برندسازی شخصی یا Personal Branding بیشتر آشنا شویم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

برند شخصی چیست؟

برند شخصی شما، علت متمایز نمودن شما از دیگران است. چیزی که باعث می شود تا شما را از دیگران متمایز کند. برند شخصی به مثابه تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شما می باشد که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود.

جهت ساخت برند شخصی تان، قبل از هرچیز، می بایست تمامی افکارتان را منظم کرده و چشم انداز و آینده مورد نظر خود را به وضوح تصویر سازی نمایید، همچنین مشخص کنید که نزد دیگران،دوست دارید چگونه به نظر آمده و زندگی شخصی تان دارای چه شکل و شمایلی باشد.

شما کی هستید؟

حقیقی بودن و تک بودن شما به عنوان سنگ بنای برند شخصی شما در نظر گرفته می شود. شما به عنوان کسی که می خواهد برند شخصی خود را خلق نماید وظیفه دارید تا با صفات انسانی که هویت، شخصیت و کاراکتر شما را می سازد آشنا شوید و در انتها، خودتان را به عنوان فردی متمایز پیدا کنید.

گام اول  ارزش های خود را مشخص نمایید

مهمترین مفهومی که در زندگی هر شخصی وجود دارد، ارزش های آن شخص است. ارزش ها مواردی هستند که اشخاص به هنگام تصمیم گیری های مهم، آنها را در نظر می گیرند و از وجود آنها در تصمیماتشان استفاده می کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید که ارزش های یک فردی شامل (خانواده، دوستان، پول و ارتقا شخصی) می باشد.

تمامی این موارد، مفاهیمی است که زندگی آن فرد را تشکیل می دهند و زمانیکه او با یک تصمیم مهم مواجه می شود، به تمام ارزش های خود در ذهنش رجوع خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشد.

گام دوم  به ارزش های خود اولویت دهید

هنگامی که ارزش هایتان در یک لیست قرار می گیرند، متوجه خواهید شد که ارزش همه آنها برایتان بصورت یکسان نخواهد بود. برای این منظور، شما نیازمند آن هستید که لیست خود را اولویت بندی نمایید. کافیست در زمان های مختلف و خاص از خود بپرسید که کدام یک بیشتر از دیگری دارای اهمیت می باشد.

گام سومبدنبال اشتیاق خود بروید

اشتیاق شما، شامل تمامی کارهایی است که علاقه مندید تا برای آن وقت گذاشته و بدون خستگی آنها را انجام دهید و این دقیقاً همان چیزی است که حس علاقه مندی و کنجکاوی شما را برانگیخته می کند و در صورتیکه در کاری وجود داشته باشد، باعث می گردد تا با علاقه به سراغ آن رفته حتی در صورت عدم دریافت پول، آنرا انجام دهید

رمز اصلی برندسازی شخصی، دقیقاً در این قسمت وجود دارد. با پیدا کردن اشتیاق هایتان، فعالیت هایی که بیشترین حس رضایت را برای شما فراهم می کند نمایان خواهد شد. در این لحظه، در صورتیکه بتوانید هدف خود را در راستای تجربه آنها در زندگی شخصی و کاری خود لحاظ کنید، شادی و موفقیت را می توانید از آن خود کنید.

گام چهارم شخصیت خود را بهتر بشناسید

خصلت شما، ویژگی هایی هستند که تشکیل دهنده شخصیت شما می باشند. شناخت از آنها کمک شایانی به برندسازی شخصی تان خواهد کرد.

گام پنجم  از دید دیگران خود را بشناسید

سعی کنید تا با تصویری که دیگران (خانواده، دوستان و آشنایان) از شما دارند آشنا شوید. شناخت دیگران از شما با شناختی که خودتان از شخصیت تان دارید متفاوت می باشد. در صورتیکه بتوانید به نگاه دیگران نسبت به خودتان آشنا شوید، متوجه خواهید شد که تصور افراد دیگر نسبت به شما چگونه خواهد بود.

گام ششم معین کنید به چه کسی می خواهید تبدیل شوید

حال که دید و شناخت بهتری نسبت به خود پیدا نموده اید، وقت آن رسیده که به مرحله بعدی رفته و مشخص نمایید که دوست دارید چه کسی شوید و چه جایگاهی پیدا نمایید. سعی کنید تمام فکر خود را بر روی این مسئله بگذارید که در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای تان دوست دارید چه جایگاهی را بدست آورید.

گام هفتم  حیطه شغلی ایده آل خود را مشخص نمایید

در این قسمت، سعی کنید تا حیطه های شغلی مورد نظر و محبوب خود را پیدا نموده و در آنها، شروع به فعالیت نمایید. یادگیری در حیطه های مورد نظر را شروع کنید و هدف خود را برای رسیدن به فعالیت در آن حیطه به صورت تخصصی قرار دهید.

گام هشتم  چشم انداز خود را با ارزش هایتان مقایسه نمایید

وظیفه شما در این بخش، آن است که بعد از انتخاب چشم اندازتان، نگاهی به ارزش هایتان بیاندازید و ببینید که آیا با یک دیگر در یک راستا قرار دارند یا خیر؟

شاید شما بخواهید به یک هنرپیشه تبدیل شوید و از آنجاییکه این حرفه وقت و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت ممکن است با یکی از ارزش هایتان که بودن در کنار خانواده در هنگام وقت استراحت هست منافات داشته باشد.

این قسمت، یکی از مراحل مهمی است که باید دقت زیادی را به خرج دهید و مسیر حرفه ای تان را با دقت بررسی نمایید تا با یک انتخاب مناسب، آینده ای ایده آل برای خود خلق نمایید.

گام نهم شروع به ایجاد رابطه با دیگران کنید

از آنجاییکه انسان ها به دلیل حضور در جامعه، موجوداتی اجتماعی هستند، داشتن رابطه با دیگران از جمله موارد ضروری است که هر شخصی باید در زندگی خود به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

به این نکته بسیار مهم توجه ویژه ای داشته باشید، برای آنکه اتفاقات فوق العاده خوبی در مسیر رشد شما رقم خورد، می بایست با آدم های مهمی که در مسیر شما وجود دارند، تعامل داشته باشید و آنها را همراهی کنید.

گام دهم  وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید

داشتن یک وب سایت، یکی از ملزومات اصلی در برندسازی شخصی است. با راه اندازی آن، تمام فعالیت های حرفه ای خود را بر روی آن قرار دهید و  برند خود را به عرصه نمایش بگذارید. داشتن یک وب سایت، قدمی است که باعث می شود بیشتر در یادها بمانید و رزومه خود را به راحتی در دسترس دیگران قرار دهید.

گام یازده  در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

همانطور که در سایت نمابرند؛ در مقالات متعددی به اهمیت شبکه های اجتماعی پرداخته ایم، حضور در شبکه های اجتماعی به جهت ارتباط مستقیم با کاربران هدف، می تواند نقش کلیدی در نمایش برند شخصی شما داشته باشد. پس به هیچ وجه این اهرم کلیدی را از خاطر نبرید.

گام دوازده  استفاده از امضای ایمیلی (Email Signature)

استفاده از نام، عنوان، عکس، تلفن تماس، آدرس وب سایت و آدرس شبکه های اجتماعی تان در انتهای ایمیل هایتان، یکی از مرسوم ترین و اساسی ترین کارهایی است که کمک شایانی به برند سازی شخصی تان می کند.

حال که با برندسازی شخصی و گام های اساسی ساخت آن آشنا شدید، از همین امروز شروع کنید و آینده موفق خود را بسازید و توجه داشته باشید که کارشناسان ما در این راستا، همچون یک دوست همراه همیشگی شما خواهند بود.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 4 / 5. شمارش آرا: 5

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان