با Keyword stuffing و Cloaking آشنا شوید

با Keyword stuffing و Cloaking آشنا شوید

در گذشته شیوه های متفاوتی از سئو وجود داشت که با پیاده سازی آن تاثیر بسیار زیادی بر روی سایت بوجو می آمد و سایت مورد استفاده قرار گرفته شده به سرعت در رتبه های برتر نتایج گوگل قرار می گرفت. اما امروزه و با آمدن الگوریتم های مختلف از طرف گوگل این روش ها منسوخ شده و حتی استفاده از آن ها باعث پنالتی شدن سایت می گردد.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا با دو روشی که استفاده از آن دیگر رایج نیست و حتی باعث پنلتی شدن سایت هم می شود آشنا شوید.

Keyword Stuffing

یکی از روش های بهینه سازی که در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و گاهاً ۲۰۱۰ از آن بسیار زیاد استفاده می شد، تکرار مصنوعی کلمات کلیدی در متن بود که تاثیر بسیار خوبی در سئوی سایت داشت. اما رفته رفته با معرفی الگوریتم های جدید از طرف گوگل دوران پادشاهی سایت هایی که از این طریق سایت خود را بهینه می کردند به سر آمد و با رعایت نکردن استانداردهای معرفی شده از طرف موتورهای جستجو، سایت ها جریمه شده و از نتایج موتورهای جستجو همچون گوگل حذف شدند.

keyword stuffing
نمونه از keyword stuffing

هنگامی که شما به عنوان ادمین و یا نویسنده ی محتوا، از کلمات کلیدی بیش از اندازه در محتوای سایت خود استفاده نمائید از روش Key Stuffing استفاده نموده اید.باید به این نکته توجه داشته باشید که با بروزرسانی شدن الگوریتم های موتورهای جستجو، بحث چگالی کلمات کلیدی در متن به خاطرات سپرده شد و دیگر تاثیری در بهینه سازی سایت نخواهد داشت پس به شما پیشنهاد می کنیم در نوشتن محتوا هدف خود را بر طبیعی نوشتن گذاشته و تمرکز خود را بیشتر بر روی عنوان صفحه و تگ توضیحات (Meta Description) قرار دهید.

Cloaking

یکی از روش های حیله گری و گمراه کردن روبات های موتورهای جستجو Page Cloacking می باشد که با استفاده از آن طی یک فرآیند خاص، اطلاعات ارائه شده به روبوت ها با اطلاعاتی که به کاربران ارائه می شود مغایرت دارد و این اتفاق یعنی فریب موتورهای جستجو. هنگامی که بیش از اندازه بهینه سازی در وب سایت صورت گیرد این اتفاق رخ می دهد که باعث فریب موتورهای جستجو می شود اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاه، سایت مد نظر است که متضرر شده و از طرف موتورهای جستجو جریمه و پنالتی می شود.

page cloaking
آشنایی با روش Page Cloacking

کارکرد این  روش بدین صورت است که ادمین از کدها و متن هایی در وب سایت خود استفاده می کنند که مختص موتورجستجوگر می باشد و از دید کاربر پنهان است. با این روش موتورهای جستجو صفحه مورد نظر را بر اساس محتوایی که ادمین برای آنها مشخص کرده است ایندکس می کند نه آن چیزی که به دید کاربران می آید

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان