network or digital marketing

بازاریابی اینترنتی (دیجیتال) چیست؟

بازاریابی اینترنتی (دیجیتال) چیست؟

به زبان ساده، به مجموعه فعالیت هایی که باعث می شوند شما از طریق دنیای مجازی اینترنت درآمد کسب کنید بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین(دیجیتال) گفته می شود.

در نظر بگیرید، شما یک ایده ای در ذهن خود پرورش می دهید. سپس این ایده را باید به اجرا دربیاورید. ابتدا به سراغ یک شرکت خدمات سایت مراجعه می کنید و یک هاست و دامنه برای خود فراهم می کنید تا یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید.

یکی از نکاتی که باید در همین ابتدا آنرا در نظر داشته باشید انتخاب اسم مناسب است. بله اسم مناسب. شما برای کسب و کار خود چه نامی را انتخاب می کنید؟ باید به این نکته اشاره کرد که همیشه انتخاب اسم با نوع فعالیت شما و ایده ی خلق شده توسط شما ارتباط مستقیم دارد، پس سعی کنید اسمی مناسب که به راحتی بتوان آنرا به ذهن سپرد انتخاب کرد.

پی نوشت:——————————————————————————

هاست: به فضای در نظر گرفته شده برای راه اندازی یک وب سایت گفته می شود که بصورت ماهیانه یا سالیانه توسط شرکت های خدمات وب سایت اجاره داده می شود

دامنه: در حقیقت معرف نام یا آدرس وب سایت شماست. همانند سایت گوگل که دامنه آن www.google.com می باشد.

————————————————————————————–

در مرحله بعد، وب سایت شما نیاز به طراحی دارد پس می بایست نسبت به ایده ی شما و فضای مربوط به بازار آن به یک طراح وب، سفارش طراحی و ساخت داده شود. حالا تو این مرحله شما صاحب یک وب سایت تجاری هستید که برای ایدتون راه اندازیش کردین. تو این مرحله چه کاری باید انجام داد؟ بله، محتوا.

امروزه محتوای یک وب سایت جزء اصلی ترین موارد موفقیت مالی یک وب سایت است. بازدید کنندگان یک وب سایت زمانی به سراغ وب سایت شما می آیند که شما خوراک اطلاعاتی مفید و با ارزشی رو براشون فراهم کنید. در اینصورت به شما اعتماد کرده و باز هم به سراغ شما می آیند. پس حضور محتوای ارزشمند در وب سایت رو به هیچ  وجه نادیده نگیرید (محتوا پادشاه است).

نکته: بهینه سازی وب سایت رو فراموش نکنید!!! یک وب سایتی که قراره از طریق اینترنت درآمد کسب کنه در وهله ی اول باید استانداردهای لازم رو داشته و بهینه شده باشه. پس حتما سئو کردن وب سایت رو فراموش نکنید.

در مرحله بعدی می بایست برای وب سایت خود شروع به تبلیغ و جذب بازدیدکننده کنید. در نظر داشته باشین که بازدید کننده برای یک وب سایت تجاری یعنی پول، درآمد و هرچه بازدید بیشتری از وب سایت تجاری شما صورت بگیره درآمد شما بیشتر خواهد بود.

در این قسمت میخوام مثالی بزنم از یک شرکتی که تمام درآمد آن از طریق اینترنت می باشد.

چند سالیست که شرکتی با عنوان فرآب صنعت در زمینه ساخت و تولید پکیج تصفیه فاضلاب و محصولات مربوطه، از طریق اینترنت با مشتری های خود در ارتباط بوده و جذب درآمد می کند. این شرکت تمام انرژی خود را در زمینه بازاریابی بر روی اینترنت گذاشته و از این راه کسب درآمد می کند و تنها یک دلیل وجود دارد. بازاریابی اینترنتی

برای جذب مشتری، روش های بازاریابی مختلفی وجود داره که می توان از آنها استفاده کرد که در این قسمت می توان به روش های :

  • بازاریابی توسط موتور جستجو ( SEM)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • تبلیغات بنری
  • بازاریابی محتوا (Content Marketin)
  • بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
  • از طریق اینستاگرام
  • و حتی بازاریابی از طریق سایت های اجتماعی همچون فیسبوک (Social Marketing) اشاره کرد

 

کلمات کلیدی : بازاریابی اینترنتی (دیجیتال) چیست؟, بازاریابی اینترنتی,بازاریابی دیجیتال, کسب درآمد از اینترنت

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان