الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

آیا تا به حال نام الگوریتم مرغ مگس خوار را شنیده اید؟

مرغ مگس خوار، نام الگوریتم جدیدی است که از طرف گوگل معرفی شده که با استفاده از آن، کاربران هنگام جستجو به نتایج بهتری خواهند رسید.

آشنایی مرغ مگس خوار

کوچکترین پرنده دنیا است که در هنگام بال زدن بدلیل سرعت زیاد نمی توانید بال هایش را مشاهده کنید. جالب است که بدانید در هر ثانیه، بال های این پرنده ۷۰ بار با هم برخورد داشته و هنگام شیرجه زدن به ۲۰۰ بار در ثانیه هم خواهد رسید. سرعت و دقت بالا از خصوصیات بارز این پرنده است که گوگل را بر آن داشت تا از نام آن برای الگوریتم جدید خود استفاده کند.

با آمدن مرغ مگس خوار، رویه ایندکس شدن صفحات در موتور جستجوی گوگل تغییر کرد و گوگل، بر اساس مفهوم متن و عبارت شروع به ایندکس کردن صفحات کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که در ابتدای به آن اشاره شد، سرعت و در عین حال وجود دقت از مهمترین صفات بارز مرغ مگس خوار می باشد و از آنجایی که گوگل سعی بر آن داشت تا به الگوریتمی دست یابد که از طریق آن علاوه بر سرعت در هنگام جستجوی صفحات؛ با دقت، بهترین نتایجی را که مورد نظر کاربر می باشد بدست آورده و به کاربران ارائه دهد توانست الگوریتم مرغ مگس خوار را راه اندازی کند.

روش این الگوریتم بدین صورت است که بر روی مفهوم عبارت جستجو شده کار می کند. بدین صورت که ابتدا برای کلمه مورد نظر مترادف پیدا کرده سپس از طریق آن به هدف جستجوی مخاطب دست پیدا خواهد کرد و بهترین نتایجی را که می تواند مخاطب را راضی نگه دارد به او ارائه می دهد.

بطور مثال شما در گوگل عنوان ” خرید موبایل” را تایپ می کنید. در این مرحله مرغ مگس خوار شروع به کار می کند و مترادف کلمات “خرید” و “موبایل” را جستجو می کند. برای خرید از کلمه “بازار” و برای موبایل از “گوشی تلفن همراه” استفاده می کند. سپس نتایجی را که به کاربر ارائه خواهد داد لینک صفحاتی است که در محتوای آن در مورد خرید و بازار تلفن همراه توضیحاتی ارائه داده شده است.

تفاوت روش جستجو بر اساس کلمه کلیدی و تحلیل کلمه در چیست؟

در گذشته نتایج جستجو صفحاتی را شامل می شد که در متن خود از کلمه کلیدی جستجو شده و عبارت مورد نظر بهره می برد.

بطور مثال کاربر ” کامپیوتر” را جستجو می کند سپس بعد از جستجو، گوگل صفحاتی را که در محتوای آن از کلمه “کامپیوتر” بهره می برد به نمایش می گذارد. اما امروزه با استفاده از مرغ مگس خوار علاوه بر کلمه کلیدی، بر مفهوم آن و متنی که به کلمه کلیدی مربوط می شود هم دقت کرده و به سرعت صفحاتی را که بیشترین ارتباط با کلمه جستجو شده دارند برای کاربر لیست و به نمایش در می آورد.

بطور مثال هنگام جستجوی “کامپیوتر” در الگوریتم جدید، صفحاتی لیست می شود که در متن آن از کامپیوتر، رایانه و تمام عباراتی که مترادف با “کامپیوتر” می باشد استفاده کرده و در نتیجه کاربر صفحاتی را مشاهده می نماید که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجو شده ی خود دارد.

در روش جستجو بر اساس کلمه کلیدی، کاربر گاهاً شاهد آن بود که نتایج متفاوت با عبارت مورد نظرش می باشد. در این روش تمام کلمات و حتی حروف اضافه عیناً مورد بررسی قرار می گرفت. بطور مثال اگر در عبارت جستجو “از”، “را” و غیره را به کار بریم موتور جستجو آنها را نیز به عنوان کلمه کلیدی در نظر می گرفت. در نتیجه کاربر شاهد محتوایی بود که از هدفش فاصله دارد به همین منظور می توان پدید آمدن این اتفاق را از مشکلات و معایب این روش در نظر گرفت.

اما در روش جستجوی تحلیلی(استفاده از مرغ مگس خوار)، صفحاتی که در نتایج گوگل برای کاربر لیست می شود کاملا مرتبط با عبارت جستجو شده بوده و کاربر با بیشترین سرعت به بهترین نتایج دست خواهد یافت.

جهت اطلاعات تکمیلی در زمینه بهینه سازی سایت می توانید به قسمت مربوط به سئو در همین سایت مراجعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان